Laureat trzeciego miejsca w konkursie Vintage Grand Prix 2019.
Fotografie wykonane na 35 milimetrowej kliszy, wywołane przy użyciu płynu o zawartości ropy pozyskanej z wycieków przy KhMAO. Ropa tworzy nieregularne uszkodzenia w galaretowatym "mięsie" fotograficznej kliszy, deformując ją otworami i zadrapaniami podobnie jak środowisko naturalne, deformowane jest w wyniku wycieku ropy.
W pobliżu Surgut (Syberia), w rosyjskiej wsi Ruskinskaja mieszka Antonina Tevlina z ludu Chantów. Jej matka i ojciec wciąż żyją w tradycyjny dla Chantów sposób. Ten nomadyczny lud zamieszkujący 600-hektarowy teren ziemi należącej do ich przodków, wraz z wypasającymi się tu reniferami, postawiony został przed nowym problem: producenci ropy wkroczyli na ich ziemię.
Wycieki ropy, zanieczyszczenie wód i jezior, degradacja ekosystemu - wszystko to prowadzi do spadku populacji reniferów. „Mech Yagel jest dla renifera jak chleb; jeśli coś się stanie, jego odbudowa może zająć nawet 30 lat” - mówi Antonina Tevlina.
Oprócz zanieczyszczeń związanych z produkcją ropy naftowej firmy naftowe zakładają punkty kontrolne na wszystkich drogach prowadzących do szybów naftowych. W obecnej sytuacji tylko bliscy krewni, których nazwiska znajdują się na liście, mogą dostać się na terytorium ziem ludu Chantów. Niektórzy goście rodziny muszą przebierać się w tradycyjne stroje Chantów, na wypadek, gdyby po drodze przejeżdżali przez punkt kontrolny.
Około 50% ropy w Rosji produkowana jest w KhMAO, a obszary wydobycia często pokrywają się z miejscami zamieszkania rdzennej ludności.
Lokalni pracownicy naftowi żartują, mówiąc, że cały obszar jest jednym dużym obszarem wydobycia ropy KhMAO.
Około 1,5 miliona ton ropy rocznie przedostaje się do środowiska naturalnego w Rosji - liczba ta jest około dwa razy większa niż wycieki w Zatoce Meksykańskiej z 2010 roku.
Igor Tereshkov to 29-letni fotograf z Moskwy, urodzony w Energodar (ZSRR, Ukraina). Zajmuje się fotografią dokumentalną i postdokumentalną, eksperymentowaniem z alternatywnym procesem fotograficznym, tworzeniem cyjanotopów i tworzeniem alternatywnych filmów. Bada także temat ekologii, środowiska i ludności tubylczej. Studiował fotografię dokumentalną i fotoreportaż w School of Modern Photography Docdocdoc w Saint-Petersburgu, od 2018 roku studiuje na kursie „Experiences of Contemporary Photography”.